mandag 7. oktober 2013

De siste strikkeprosjekter

Siden det er skikkelig babyboom i min nermeste krets i disse dager har jeg strikket mye smått i det siste.
Noe er hemmli og kan ikke legges ut her, men noe kan jeg vise.
Jeg har nemlig fått en nevø som er min andre nevø. Han nydelige lille godklumpen måtte selvfølgelig få noe å varme seg i til det blir kaldere.

Dress i alpaca str 6/9 mnd, som er litt stor enda.

Til min eldste nevø som er helt fullstendig hektet på Ylvis' sang "the fox" har jeg strikket en lue med teksten "what does the fox say" og maskesting sydd en rev på toppen. Den oppskriften har jeg kjøpt her


Til den yngste nevøen har jeg også strikket tova tøfler i alpaca, som er veldig gode til små babyer (og alle andre) som ikke kan bruke sko. Matchende med dressen :)


Når julen sakte men sikkert nærmer seg må man jo inn med et ekstra strikkestøt, så nå er det strikking for fullt! 
Har begynnt på en ny jakke til meg selv i alpaca og avslutter en pickles genser i "juksepatent", så det mangler ikke på prosjekter! :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar