onsdag 20. mars 2013

Konsert, oppfreshing av leilighet, rallylydighet og formen!


Jøss, da var det plutselig onsdag da, og jeg har ikke oppdatert bloggen på maaange dager! Så mye for den berømte lavterskelbloggen!

Konserten med Bjella på lørdag var fantastisk. Jeg lå hele dagen, så jeg klarte å være med hele kvelden, så dro vi hjem i halv ett tiden når konserten var ferdig. Det var skikkelig bra og jeg er superglad for at jeg fikk til å dra på den. God stemning!

Her har det skjedd ting den siste uken. Hele leiligheten er nå tygd og spyttet ut igjen, og er fullstendig kaotisk. Sånn blir det når man ordner på et rom. Vi fresher nemlig opp badet med ny baderomsinnredning og setter inn vaskemaskin! Vi har til nå hatt felles vaskekjeller, og det er veldig tungvindt. For det første hoper klærne seg opp da vi bare får vasket ca en gang i uken pga stor pågang, og for det andre er det mildt sagt merarbeid for slitne kropper å traske tre etasjer opp og ned med store ikeaposer fulle av klær. Det skal bli skikkelig deilig å få vaskemaskin inne på badet.

I tillegg bytter vi ut all innredningen der utenom dusjen, og her er det vi skal ha :)




Sånn skal det være bortsett fra at vi har bare en vask i kummen og ikke to. Det blir så fint! Så skal jeg lage en stige av gamle gjerdestaurer som vi kan henge håndklær og div på. Gleder meg til det blir ferdig der inne. Har fått freshet opp de to rommene i leiligheten som var mest prekært det siste halvåret. Soverommet før og etter:


Før:











Etter: 





Jeg må slenge på noen bilder av terrassen vår som Morten ordnet i fjor sommer, og som vi snart skal ordne klar til våren og sommeren igjen. Jeg er heldig som har en handy mann! :)







Det var sånn plast/stål gulv tidligere. Nå er det lagt terrassebord på hele gulvet, og så har Morten snekret benker som har luker på toppen hvor vi kan oppbevare puter og pledd nedi. Det er tak over terrassen så den kan fint brukes selv om det regner. Gleder meg til å ta den i bruk igjen!


Jeg og Ingrid var på Canis city på mandag, og der kan jeg trygt ha brukt mange tusen! Jeg skulle ikke ha noe særlig annet enn en klikker og en ny belønningsleke til mini. Ingrid skulle kjøpe noen ting til det nye familiemedlemmet som kommer i hus om litt over en uke. 



Midas fikk denne fra clean run, som er en belønningsleke med saueskinn. Har introdusert den for han, og den ble veldig godt tatt imot. Dette er en kul sak! 


I tillegg kjøpte jeg en klikker med armbånd og et par poser med godis som Morten kan bruke og som er "ikke-hundenerd-vennlige-som-ikke-stinker-og-lager-fettflekker-på-alle-klærne". Så da var alle fornøyde!

De siste to dagene har vært ganske kjedelige for Midas, men han har deltatt i montering av skap og han blir visstnok ganske sliten av det og. I dag tenkte jeg meg på trening med han, og vi har trent litt på klasse 3 øvelser her i dag. Ligg-stå, rygge tre skritt ved fot uten å sette seg først og rygge fra meg foran. 
Sitt og gå rundt trener vi på tre fire ganger hver gang vi er på morgenrunde nå, og det blir bedre og bedre! Øveøveøveøveøve på det. 

Formen er som kanskje kan leses mellom linjene bedre, og jeg har tro på LDN. Nå er utfordringen å ta ting litt rolig så jeg ikke blir overaktiv. I går gikk jeg på en minismell og holdt på å spy etter en snartur inne på Ikea. Da sluknet jeg i to timer og var helt skutt, men kom meg utover kvelden igjen. 

Men hvem spyr ikke av ikea... 


Ha en fin dag! :)














1 kommentar:

  1. Bra jobbeinnsats de siste dagene da!!! og det går jo så fort med dere!! Gleder meg til å se badet.

    SvarSlett