onsdag 6. mars 2013

Trening på stuegulvet


Trente litt rallylydighet på stua i kveld igjen. Er ikke all verdens plass, men vi får lagt opp noen skilt og trent på momenter. 
Jag har begynt å trene inn noen skilt fra klasse to og. Det er ikke så mange flere skilt for hver klasse, så basen ligger i klasse en, så blir det noen mer avanserte momenter etterhvert som man kommer opp i klassene. 

Her er alle skiltene fra alle klassene i rally.





I dag har vi trent på sitt foran, 1,2,3 skritt bak. Han setter seg veldig skjevt og for hver sitt kommer han seg nærmere og nærmere inn til utgangsstilling. Sitt nr 1, rett foran, sitt nr 2, 45 grader, sitt nr 3 90 grader og vips var han på foten :p 
Så i dag har vi trent litt inntil en vegg da, og tatt museskritt. 

Vi har trent på helomvendinger hvor vi skal krysse hverandre, og det synes han er kjempegøy, så det ble lært inn på et par repetisjoner en kurskveld vi hadde. 

Sitt og gå rundt, øve øve øve øve øve, han må være superkonsentrert og være rolig i toppen for å klare å sitte iro mens jeg går rundt han. Hvis øvelsen starter for brått eller han har andre tanker i hodet, følger han etter meg med hodet og kroppen. Ligg og gå rundt har vi også øvd, og her ligger han iro men legger seg på siden. Så nå har vi begynt å pirke litt på det så han skal klare å ligge i "ligg" hele veien rundt uten å slenge seg på skinka. 

Trente litt på holding av apport etterpå. Jeg må få kjøpt meg en klikker som ikke bråker sånn. Den jeg har nå smeller så høyt at hunden i naboblokka tror den trener og Morten spretter himmelhøyt for hver gang Midas belønnes. 

Det er fantastisk å trene med Midas, for selv om vi bare har korte økter inne på stuegulvet når jeg er dårlig form, så er læringskurven oppadgående, og jeg tror kanskje at vi vil komme så langt at vi kan være med på rallykonkurranser likevel til sommeren. Det er ikke kvantitet, men kvaliteten på treningen som teller! :)


Midas til høyre og kullsøster Zenta til venstre. Goinger!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar