lørdag 9. mars 2013

Lørdag 9. Mars


Jeg er bortskjemt!!! I dag ble jeg vekt av min kjære til nydelig frokost bestående av egg, bacon og stekte tomater.

Vi er så heldig at vi har fått sånn hundehi på nærbutikken vår. Det er så kjekt, for da kan vi gå til butikken med Midas, og ha han trygt oppbevart mens vi er inne og handler. For det første er det ikke lov å binde hunder utenfor butikken lenger, for det andre er hunden i en veldig utsatt posisjon om den blir bundet fast alene på offentlig sted. Den har ingen mulighet om noen ønsker å plage den, og dette kan fort føre til uheldige situasjoner for hunden.

Sånn ser hundehiet ut. Det desinfiseres hver gang en hund har blitt tatt ut av hiet, så man risikerer ikke at hunden blir smittet av ulumskheter fra andre hunder.



Dag 3 med LDN.

Jeg har hatt så merkelige smerter de siste dagene. Jeg vet ikke om det er bivirkninger eller hva det er. I natt våknet jeg av veldige smerter på høyre siden av mage/overkroppen. Det hjalp med smertestillende heldigvis. Jeg må si at jeg har sovet bedre etter jeg har begynt på de. Det sies at det er mange som får merkelige drømmer når man bruker medisinen, men jeg har så syke drømmer fra før at her har jeg ikke merket noe forandring. 
Føler meg ikke noe særlig mer uthvilt når jeg står opp enn før, men det vil kanskje hjelpe etter en tid med bedre søvn, 
Har hatt hodepine de siste dagene, men ikke værre enn at jeg klarer å holde det ut uten smertestillende. Så lenge det ikke er migrenesmerter kan jeg leve med det. 
Har vært litt mer stiv i leddene og spesielt ledd i fingrene og håndledd i det siste, men det myknes utover dagen. Jeg bruker mine back on track produkter flittig, og det hjelper godt både mot stive ledd og muskler. 


Midas og Morten er hos mamma og pappa i dag og hjelper til med flislegging, mens jeg ligger til lading for å komme meg i bursdag til min kjære nevø senere i dag. Han blir storgutt, seks år, i morgen. I bursdagsgave skal han få denne.



Karpe diem genser. Den er strikket i sisu fra sandnesgarn. Det er et tynnere garn enn originalgarnet. I utgangspunktet fordi han er så liten at den minste størrelsen i oppskriften blir for stor til han. I tillegg er han en veldig varmblodig gutt, så for at han skal kunne bruke den mer er det bedre om den er tynnere. Håper den blir passe til han og at han blir fornøyd :)



På tampen vil jeg bare oppfordre alle til å tenke over sin rolle som forbruker og velge produkter som er økologiske og ikke testet på dyr. Det blir mer og mer å velge i både av klær og kosmetikk som er fra bevisste leverandører. Det er kjempeviktig at man som forbruker er bevisst på det en kjøper. Det er ikke mye jobb å skape seg en oversikt over hva som er rettferdige produkter. 



Dyrevernalliansen har laget en app som heter dyretestet. Der kan du enkelt skrive inn navn på leverandør for å finne ut om produktet er testet på dyr. Du kan også gå inn på forbrukersidene til dyrevernalliansen og finne en oversikt over dyrevennlige produkter som selges i dagligvarehandler og andre butikker. Noen klesprodusenter bruker ekte pels på pelskraven på jakker f.eks. Det er ikke nødvendig, og man kan spare dyreliv ved å velge produkter som har fuskepels. 

Canada goose for eksempel bruker coyote og vaskebjørnpels på kravene sine! De fanger disse dyrene med feller som påfører dyrene stor smerte over tid, for å bruke pelsen deres på jakkene. Hvor kommer fjærene i dunjakken din fra? Er de tatt fra levende dyr? Er de tatt fra dyr som avlives kun for bruk av fjær eller kommer de fra fugler som er slaktet fordi de skal brukes til mat? 

Vær bevisst! 


Ha en dyrevennlig lørdag :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar